VV08 cover 600
12 juli 2024

Arbeidsmarktcampagne technieksector groot succes

Al meer dan 25.000 mensen deden de test-web

De arbeidsmarktcampagne van de technieksector is een succes. Sinds de start van de campagne in september 2023 deden al 25.000 mensen een test op www.jekuntzoveelmeerindetechniek.nl die uitwijst of zij een potentiële “tech-held” zijn.

Voorzitter Doekle Terpstra van Techniek Nederland, de initiatiefnemer voor de campagne is niet verbaasd over het succes van de arbeidsmarktcampagne. ‘Er is geen andere sector met zoveel toekomstperspectief als de techniek. De mogelijkheden zijn enorm. Het is dus logisch dat de interesse voor werken in de techniek snel toeneemt. En het is óók logisch dat veel mensen willen weten of ze geschikt zijn voor een functie in de techniek. Want dít is de sector die het verschil gaat maken.’

Baan met betekenis

Volgens Terpstra speelt de maatschappelijke betekenis een rol bij de toenemende interesse in de techniek. ‘In de techniek vind je de banen die ertoe doen. Mensen zijn blij met je komst en aan het eind van elke werkdag zie je concreet resultaat. Dat geeft enorm veel voldoening. Bovendien lever je een bijdrage aan belangrijke uitdagingen, zoals de energietransitie.’ 

Zomercampagne

Vanaf 22 juli krijgt de campagne een nieuwe boost. Dan gaat de zomercampagne ‘Werk waar je energie van krijgt’ van start. Met de zomercampagne spelen we in op de vakantieperiode waarin veel mensen nadenken over een carrièreswitch. In juli en augustus zijn er billboards te zien in kustplaatsen, bij pretparken en grensovergangen. De uitingen op sociale media komen volledig in het teken te staan van ‘Werk waar je energie van krijgt’.