20 maart 2020

Banken geven half jaar uitstel op aflossen van leningen

financiering.JPG

Mede op aandringen van Techniek Nederland bieden ABN AMRO, ING, Rabobank, de Volksbank en Triodos Bank kleinere bedrijven in onze sector de helpende hand. Installatiebedrijven en technisch retailers die in de kern gezond zijn kunnen zes maanden uitstel krijgen op het aflossen van hun lopende leningen.

Voorzitter Doekle Terpstra noemt het een stevige maatregel, die bedrijven moet helpen om de coronacrisis door te komen. ‘Techniek Nederland speelde een aanzienlijke rol bij de totstandkoming van deze belangrijke steunmaatregel voor kleinere bedrijven. We hebben intensief overleg gevoerd met de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en dat heeft succes opgeleverd. Veel van onze kleinere leden hebben hier baat bij.’

Tot tweeënhalf miljoen euro

De maatregel van de banken geldt in ieder geval voor zakelijke klanten met een krediet tot € 2,5 miljoen. Techniek Nederland is nog met de NVB in gesprek om een soortgelijke maatregel voor bedrijven met grotere leningen voor elkaar te krijgen.

Lees ook: