27 september 2022

Hoe schalen we op naar 1 miljoen warmtepompen?

Congres ‘De Toekomst van de Warmtepomp’ 16 november

wpomp_hl2

Door de energiecrisis staat de warmtepomp aan de vooravond van een grote vlucht. Maar hoe kan de sector opschalen naar een miljoen en daarna nog veel meer geïnstalleerde warmtepompen? Het antwoord wordt gegeven op woensdag 16 november op het Congres Toekomst van de Warmtepomp in het Louwman Museum in Den Haag.

Tijdens het congres presenteert onderzoeksbureau Dutch New Energy Research de nieuwste editie van het Nationaal Warmtepomp Trendrapport, met daarin de belangrijkste kerncijfers van de markt én uitgebreide analyses van de potentie van de warmtepomp door heel Nederland.

Programma

Op het programma staan verder onder andere sprekers uit binnen- en buitenland. Zo vertelt Rolf Iver Hagemoen van de Noorse Vereniging van Warmtepompen hoe het Noorwegen is gelukt een penetratie van 60 % warmtepompen te bereiken. Thomas Piessens van brancheorganisatie Techniek Nederland vertelt hoe je snel verduurzamingsmeters kunt maken met een hybride warmtepomp. Joel Franken van Linthorst Technek gaat specifiek in op de warmtepomp in de utiliteitsmarkt. En Andreas Ballhausen van Viessmann Duitsland geeft een presentatie hoe je energie moet verkopen als een service (Energy as a service).
Tijdens een paneldiscussie schuiven de sprekers aan om te praten over de belangrijkste bottlenecks op weg naar een miloen warmtepompen. En hoe we die gezamenlijk uit de weg ruimen.

Klik hier voor het volledige programma

Aanmelden

Het Congres Toekomst van de Warmtepomp wordt georganiseerd door vakbeurs Duurzaam Verwarmd en Warmte365 in samenwerking met de Vereniging Warmtepompen, Techniek Nederland en vrijwel alle belangrijke bedrijven uit de duurzame HVAC-sector. Het congres is dan ook een uitstekende gelegenheid om te netwerken op hoog niveau. Het Congres vindt plaats op woensdag 16 november van 10:30 tot 17:30 in het Louwman Museum in Den Haag. Tickets (à € 275,- excl. BTW) zijn vanaf nu te bestellen via www.congreswarmtepomp.nl.

(Dit bericht is geactualiseerd op 27-9)